Telefonat bratovi Seniorovi

telephone

Vcera 11/4 o 9:20 CET som zavolala bratovi Sefcikovi.  Brat Sefcik je momentalne seniorom Myjavskeho Senioratu.

Mojim umyslom bolo povedat mu, ze s tou ziadostou o odpoved na moj list (vid clanok Senioralny konvent na Brezovej 31/3/2013) to myslim vazne. Takisto som ho chcela uistit, ze naozaj existujem a nikto sa neskryva pod mojim menom a moja online kampan je moja iniciativa, pretoze som pocula ze obvinuju brata farara Hvozdaru, ze vraj vystupuje pod mojim menom a pise moje a vase clanky…. 🙂

Ked som sa mu predstavila a povedala som, ze to som ja autorkou toho listu, brat Sefcik zmenil ton reci na velmi emocionalne nabity oznacujuc moj list za nehoraznost. Samo, ze som sa mu vyrovnala tonom. Takze sa to zvrtlo na velmi huzevnatu diskusiu. Brat Sefcik navrhol, ze tato diskusia nepatri cez telefon. Kedze zijem v Anglicku, navrhla som skype, ale on reagoval: “No vidite…co sa vy do toho starate, ked ste v Anglicku a nerozumiete tomu”.

Nuz, moj otec je presbyter, brat poddozorca byva cez pole a brata dozorcu (zaroven predsedu peticneho vyboru, kde ja som zastupkynou za online peticiu) uz poznam od utleho detstva… Su mi zdrojom informacii, takze viem o kampani dostacujuco.  Takisto moja emailova adresa je verejna a mnoho ludi, ktori moju online peticiu podpisali ma skontaktovali, poslali mi ich listy, ktore adresovali biskupom a vyjadrili sklamanie, ze ich listy su ignorovane. Moja VrbovceZbor stranka  na facebooku je tu na to, aby si ludia sklamani z toho, ze ich GBU ignoruje, nasli miesto, kde ich listy ignorovane nie su. Smutny fakt. Keby ste nas vazeni GBU neignorovali, tak by VrbovceZbor facebook stranka nebola potrebna. A mozem brata Sefcika a inych ujistit, ze brat farar ma nediriguje, nevystupuje pod mojim menom, a tato stranka je mojou iniciativou.  Takze mate smolu pani “vrchnost” – dalsie vase mylne obvinenie na stranu brata Hvozdaru.

Naspat k telefonatu: Brat Sefcik povedal, ze  aby som sa nehnevala, ale o 11 ma pohreb…Spomenul peticiu – povedal, ze vravel s ludmi v jeho zbore (Senica) a vraj mu povedali, ze nevedeli co podpisali.

Kedze peticia je verejna, poziadala som ho, aby mi povedal, kto to nevedel a podpisal (za ucelom overenia si faktov a uvazenia, ci je podpis plantny), ale brat Sefcik sa vyhol reagovat na moju poziadavku.  Vybehol na mna so slovami: “ A co vy si myslite, ze ja a brat biskup sa mame pred vami stavat do pozoru ci co”?

Ja som na to reagovala ze ako osoba,ktora reprezentuje verejnost je zodpovedny vysvetlit a obhajit svoje konanie a o tom mi v mojom liste ide.  On reagoval na to odbocenim, ze brat farar, ked vystupil na Farme mal tiez zodpovednost – moralnu aj duchovnu. Ja som mu pripomenula, ze ja neviem o ziadnych smerniciach, ktore by diktovali, ci musi konzultovat s “vrchnostou” vystupenie v mediach.  Brat Sefcik chcel vediet, koho iniciativa moja kampan je – ci brata Hvozdaru alebo moja (a ja zdoraznujem, ze nie, a uz ma to poriadne hneva, ze stale okolo toho tocia) a dodal, ze mu len zle robim mojou kampanou.

Nasa huzevnata debata sa skoncila tym,ze brat Sefcik  povedal, ze sa musi ist pripravit na pohreb – Ja som mu zopakovala, ze cakam na odpoved na moj list a ze ked mi neodpovedia, budeme pokracovat. Slusnymi slovami ale stale rozburenym tonom poziadal o ukoncienie rozhovoru.

No a “message in a bottle” spoza La Manche je tato:  Tu v Anglicku zvoleni verejni cinitelia zodpovedaju svojim volicom. Ak verejnost, ktora im dala svoj hlas vykonavat verejny post ziada o vysvetlenie preco ich predstavitelia volili/nevolili za urcitu iniciativu/zakon/ nariadenie, tito verejni cinitelia musia poskytnut odpoved a maju pravo si svoju odpoved obhajit.

Moj list (vid clanok Senioralny konvent na Brezovej 31/3/2013) bol ziadostou o odpoved/vysvetlenie, preco nevyjadrili doveru bratovi Hvozdarovi.  Prosim, dajte mi vediet, co je na tom nehorazne…

Zda sa mi, ze zvoleni cirkevni predstavitelia su arogantne presvedceni, ze su pri moci a to je vsetko, co je od nich pozadovane a nemusia sa nikomu zodpovedat. Zda sa mi, ze nie su si vedomi, aku zodpovednost na seba zobrali, ked prijali ich zvoleny post. Spravaju sa neprofesionalne.

Viem, ze nie sme v Anglicku, ale demokracia a standardy na Slovensku by mali byt rovnake, pokial viem, Slovensko je este stale v EU.

Som si vedoma, ze moj clanok je ostry, a ze ma budu chciet “rozniest na kopytach”, lebo to ludia v zurivosti a zufalosti robia. A zacinam verit tomu, ze taketo charakteristiky nie su cudzie ani duchovnym prestavitelom….skoda….

Moj rozhovor s bratom Sefcikom mi dal pocitit, ake tazke obdobie musi brat Hvozdara prezivat, avsak mi tiez dodalo viacej sily a odhodlania bojovat za ocistenie jeho mena.

Michaela

Poznamka: Ja som sa pocas a hned po nasom rozhovore snazila zachytit na papier vsetko co bolo hovorene aby moj clanok bol akuratny. Brat Sefcik je vitany reagovat. Aspon konecne rozbehneme dialog.

3 thoughts on “Telefonat bratovi Seniorovi

  1. Marek Ivan says:

    sestra Michaela, myslim ze aj ked ste mali dobry umysel zalozit stranku kde dostanu priestor ludia z Vrboviec a okolia, ktorych vrchnost zda sa ignoruje, predsa len ste tym neumyselne poskodili bratovi fararovi Hvozdarovi. V nasej ECAV sa zial uz daaaaavno nikto nepyta na to, ake ste mali umysly a vobec nikto s tym nikde neobstoji, ani na úmysly fararov, seniorov ci biskupov sa nikto nepyta. Jedine co zaujima vacsinu v ECAV je ake to prinieslo / prinesie dosledky. Tato vasa snaha, aj ked ste tomu dali vela casu a namahy, nepriniesla bratovi fararovi Hvozdarovi ulavu v jeho situacii, a preto by snad bolo dobre prestat s tymito clankami, ktore uverejnuju obsahy listov a telefonatov. Aspon ja by som s tym prestal, aj ked som na strane br. farara Hvozdaru a prajem mu, aby konecne tato kauza ustala zo vsetkych stran, z ktorych sa stale priklada do ohna. S pozdravom, Marek Ivan.

  2. vrbovcezbor says:

    Marek prepac, ze odpovedam az teraz. Bola som vo fitnesku, ked si napisal a nemala som ako odpovedat, tak som len dala zvolenie na publikaciu Tvojho Commentu. Prosim Ta, mohol by si “elaborate” na Tvoju myslienku, poskodenia bratovi fararovi? Chcela by som tomu porozumiet a popripadne urobit napravu, ak treba. Dakujem Ti za Tvoju reakciu, rada prijmem akukolvek kritiku. Ako som uz spomenula, kritika boli ale uzasne formuje. Vazim si nazory ludi, a hlavne tie odlisne, pretoze rozlisne nazory a respekt pre ne vedu k dialogu a dialogy pomahaju hladat riesenia. Ja som telefonovala bratovi Sefcikovi len s dobrym umyslom – pripomenut, ze cakam na odpoved + potvrdit ze FB Vrbovce Zbor je mojou iniciativou. Ale reakcia bola uplne ina ako som cakala. Mojim listom nikoho nekritizujem a neodsudzujem za nazor. Ale kedze farari na konvente a ich delegati representovali tu cast krestanskej verejnosti, ktora pada pod ich zbor, ako zvoleni predstavitelia musia byt pripraveni vysvetlit tim, ktorych reprezentuju preco rozhodlli/volili tak ako rozhodli. Ja len to chcem, nic ine. Co je na tom zle? Bratovi fararovi uskodit nechcem. Ja len chcem, aby ti ktori rozhoduju v nasom mene sa spravali profesionalne a vazili si nazory ludi. + Otvorene si toto a pripadne chyry vydiskutovali a konecne uzavreli tuto kauzu a zacali na Facebooku publikovat omnoho optimistickejsie informacie a povzbudzujuce svedectva o nasom vztahu s Panom Jezisom.
    Miska

  3. Marek says:

    Sestra Michaela, to, ze su vase umysly tie najlepsie, o tom nemam ziadne pochybnosti. Myslel som to s tym neumyselnym poskodenim bratovi fararovi Hvozdarovi takto: ked prepukla tato kauza, branili ste svojho farara, lebo poznate jeho zivot a pracu, a to hodnotim velmi kladne. Kazdy farar sniva o tom, aby sa jeho zbor postavil zanho ked prepukne nejake osocovanie. Je vidiet, ze ho ludia maju radi. Avsak hoci hlasov z vasho zboru, ktore podporili brata farara bolo dost, predsa to nijako nezmenilo pohlad kritikov, ktori jednoznacne brata farara chcu usvedcit z velkeho preslapu mimo podu evanjelickej vierouky. A tak keby som bol ja na vasom mieste, uvedomil by som si, ze iniciativa ludi nepomaha situacii, a prestal by som vypisovat clanky. Lebo to, ze ste v tom pokracovali (aj ked s najlepsim umyslom) a zverejnovali ste citlive informacie na FB, pridalo olej do ohna a zacalo este viac drazdit oponentov br. farara Hvozdaru, takze teraz su uz nacisto presvedceni, ze to brat farar podporuje a robi nekale praktiky. A zdravy rozum mi hovori, ze cim dlhsie budete uverejnovat tieto proticirkevne clanky (zvlast proti vedeniu cirkvi, ktore sa snazi robit v tejto kauze poriadok), tym horsie tato kauza dopadne a este vela ublizeni ludom sa vykona. Preto by som nechal na Pana Boha, aby on ukazal jasne, kto ma pravdu a uz by som sa nemiesal do tohto sporu. Jednoducho vrchonst jasne ukazala, ze to nebude riesit s laikmi. Pripominam, ze stojim na strane br. farara Hvozdaru a vnimam ho ako jedneho z najlepsich fararov v ECAV na SR, ale urcite ho nechcem podporovat cestou vypisovania drazdivych statusov na FB.

Leave a comment